вівторок, 29 листопада 2016 р.

«Формування природознавчої компетентності молодших школярів»



Методичні рекомендації
до семінару
«Формування природознавчої компетентності  молодших школярів»
Компетентність це знання, проінформованість, досвід, обізнаність.
Природознавча компетентність учня початкових класів – це особистісне утворення, що характеризує здатність учня розв’язувати доступні соціально і особистісно значущі для нього практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов’язані з реальними об’єктами природи у сфері відносин «людина – природа»

Природознавча компетентність охоплює такі компоненти:
-         мотивація учнів до мисленнєвої  і природоохоронної діяльності (прагнення берегти  і шанувати навколишню природу);
-         знання про об'єкти природи, їх різноманітність та взаємозв’язки між живою і неживою природою, між самою живою природою, між природою і людиною;
-         способи навчальної і природоохоронної діяльності, які засвоюються учнями у формі розумових і практичних умінь та навичок;
-         досвід природознавчої діяльності: уміння застосувати засвоєні знання і способи діяльності в подібних та нових навчальних і життєвих ситуаціях;
-         емоційно-ціннісне ставлення до навколишньої природи і самого себе.

Програмою з природознавства  для 1 класу передбачено реалізацію освітньої, розвивальної, виховної та мотиваційної функцій.
Освітня функція передбачає формування
природознавчої компетентності через:
- урізноманітнення типології уроків:
 комбінований урок;
 урок-екскурсія;
урок-подорож;
 урок-дослідження;
нестандартний урок .
-вибір методів навчання :
спостереження;
 ігрові вправи;
 практичні дії;
 практичні роботи.
- методів взаємодії ;
рольові ігри;
 робота в малих групах;
 в парах тощо
 видів навчально-пізнавальної і природо-охоронної  діяльності;
- застосування практичних методів навчання на різних етапах уроків:
ü    спостереження у природі;
ü    власні дослідження учнів;
ü    практичні роботи;
ü    демонстраційні й фронтальні досліди;
ü    екологічне моделювання та прогнозування;
ü    вирішення ситуативних завдань;
       - застосування систем різнорівневих завдань;
Завдання повинні бути:
v    цікавими;
- спрямованими на розвиток логіки, кмітливості, образного мислення,
v  різноманітними, наприклад «закриті» завдання, що мають точне(одноразове) розв’язання;
- завдання з неповною умовою;
- з надлишковими умовами;
        - «відкриті» завдання, що припускають варіанти умов, різні
шляхи розв’язання, імовірні відповіді;
        - творчі завдання;
v    робота над загадками (відгадування та складання загадок,
встав пропущене слово, віднови закономірність явищ);
v    розгадування кросвордів та ребусів;
v    робота над прислів’ями, приказками, народними прикметами;
v    картки із завданням теоретичного або практичного змісту;
ігрові ситуації
- здійснення співпраці вчителя з батьками, батьків з дітьми.
 Природознавча компетентність молодших школярів вимагає певних умов для  реалізації своїх завдань:
- природне розвивальне середовище;
- створення умов для спілкування дітей  з об'єктами природи;
- організація активної діяльності дітей у природі

Немає коментарів:

Дописати коментар