Тема: За добро платять добром. Дивовижні
перевтілення. «Кривенька качечка»
(українська народна казка)
Мета: Вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм
характеристику;
спостерігати за структурою та
сюжетом казки; формувати навички
правильного і свідомого читання;
розвивати зв’язне мовлення; виховувати
прагнення творити добро.
Обладнання:
старовинні предмети для прядіння: веретено, починок, кужілочка.
Хід
уроку
I. Організаційний момент
Продзвенів
уже дзвінок,
починаємо
урок.
Щоб урок
пройшов не марно,
треба
сісти рівно й гарно.
IIМовна
розминка
Гра «Фотооко»
Швидко
прочитати слова і якомога більше запам’ятати за певний період часу.
Дідусь вода бабуся
Ліс дівчинка борщ
Дерева гриби
Вправа «Очікування»
- Що ви
очікуєте від уроку? Продовжить вислів: «Цей урок навчить мене….»
III
актуалізація опорних знань.
Створення «асоціативної квітки»
IV
Перевірка домашнього завдання.
Читання
складеного плану до казки «Кирило Кожум’яка».
V
Повідомлення теми і мети уроку.
Познайомимося
ще з однією чарівною казкою.
VI Робота
над новим матеріалом.
1. Загадка: Плавала купалась, сухенькою зосталася.
(качка)
Качки: свійські і дикі відлітають у вирій.
2. Словникова
робота.
Починок
– пряжа намотана на веретено.
Кужілочка
– частина прядка у вигляді кілка, на який намотують пряжку.
Веретенце
– ручне знаряддя прядіння.
Іва-діва
– звертання до дівчини.
Полинули
–полетіли.
Жалували
– жаліли.
3.
Комбіноване читання казки.
4.
Перевірка сприймання
-
назвіть дійових осіб;
- де
знайшли качечку?
- у кого
перетворилась дівчинка?
- чи
схвалюєте ви вчинок діда й баби?
5. Читання в парах (кожна
пара читає певну частину в тексті). Гра
«Чомучка» (один одному задають питання по змісту)
6. «Політ фантазій».
Придумай слово на кожну літеру і склади зв’язну розповідь. (Робота в парах)
К –
колись
д- дід
А – акула і –
інколи
Ч –
човен
в- весло
Е
–екран
ч-човен
Ч-
чарівний
н –надійний
К –
кусати
а –акула
А –
азбука
к –кинути
7.
Робота на виразністю читання: прочитай слова дівчинки, передаючи її душевний
стан.
8.
Читання за особами.
9. Фантастичні гіпотези «Що було
б, якби дід і баба не спалили б кубельце?» (робота в парах).
10.
Вибіркове читання.
11. Трихвилинне есе «Крісло автора»
(вільний потік думок по темі).
VII.
Підсумок уроку
- Чи отримали ви те, що очікували на початку
уроку?
VIII.
Домашнє завдання.
Детально
переказувати казку.
Немає коментарів:
Дописати коментар