вівторок, 29 листопада 2016 р.

Виховна година "Доброта починається з дитинства"



                                                                                    
Тема. Доброта починається з дитинства.
Мета: формувати в учнiв цiннiсну орiєнтацiю, здатнiсть формулювати
моральнi судження, розвивати умiння вiдрiзняти погане вiд доброго,
виховувати позитивне свiто сприйняття.
Обладнання: аудiозапис музики, плакати з українськими народними
прислiв'ями та приказками на тему «Доброта»
Хiд заняття
На класнiй дошцi вгорі прилаштовано плакати з приказками та прислiв'ями на тему«Доброта».Бiля бокової стiни влаштована виставка дитячих малюнкiв на тему «Добрими ділами прикрасимо світ».


3вучить музика з твору I. Чайковського «Пори року».
Слово вчителя.
Ця iсторiя трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрiсть розiйшлася далеко за межi міста. Та жив у тому місті один чоловiк, який заздрив славi мудреця. I от вирiшив він придумати таке запитання, щоб мудрець не змiг на нього вiдповiсти. Пiшов чоловiк на узлiсся, спiймав метелика, заховав його у долонях i подумав: «Запитаю мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик в мене в руках – живий чи мертвий?». Якщо він скаже живий», я стисну долонi, i метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию додонi, i метелик улетить. Ось тодi yci зрозумiють хто з нас розумнiший.

Так усе i сталося. Зловивши метелика, лихий чоловiк попрямував до мудреця i запитав у нього: «Який метелик в мене, о наймудріший: живий чи мертвий?» I мудрець, який й насправдi був дуже розумною людиною, вiдповiв: «Усе в твоїх руках , чоловіче».

Запитання до учнiв.
Як вигадаєте, що мав на увазi мудрець, коли так вiдповiв чоловiковi? (Що вiд самої людини залежить, житиме метелик чи помре.)

Слово вчителя.

 Правильно, але в цих мудрих словах є iще один змiст: вiд людини залежить чого у cвіті стане бiльше - добра чи зла. [Учитель звертае увагу учнів на плакати приказками та прислiв'ями).

Сьогоднi ми поведемо розмову про добротy – дуже важливiй i потрiбнiй для кожного з нас чеснотi. Але спочатку давайте спробуємо скласти невеличкий словничок«Добрих»слiв - слiв, частиною яких є слово«добро».

Творче завдання «Словничок добрих слів».
Учнi перелiчують«добрі» слова, учитель допомагає учням дiбрати слова з коренем«добро» i записує ix на дошцi. Наприклад: «Добрий, доброчесний, доброзичливий, добродійний,добропорядний, доброчесний, добросусідський».

Запитання до учнів.
Як вирозумiєте слово «добрий»? Що означає бути добрим по-справжньому?

Слово вчителя.

Бути добрим-це значить допомагати одне одному у бiдi, дарувати радiсть знайомим i незнайомим людям, захищати молодших i  піклуватися про старших.
Перегляд презентації «Твори добро»

Бесіда.
Учнi розповiдають про cвoї добрi вчинки (допомiг лiтнiй людинi донести додому Baжкy торбу, сходив за хлiбом для хворої сyсiдки, допомiг маленькому школяру перейти вулицю, прибирав територiю бiля школи та ін.)

Творча гра «Збери приказки та прислів’я» (в групах)

Добрi дiла тихо ходять, а злi. (як дзвони дзвонять.)
Вiд добра добра.(не шукають.)
Хто людям добра бажас, той.(i собi має).
Добрі вісті, (не лежать на місті).
 Без доброго дiла немає. (доброго імені).
Роби добро скiльки можеш – вiд цього. (не занеможеш).
За добро. (добром i платять.)

Запитання до учнiв.
Як вивважаєте, як слiд поводитись, якщо вам не відплатили добром за ваш добрий вчинок?

Інсценування народної байки «Сонце і Блискавка».
        Чарівник. Якось зустрілися на небі Блискавка та Сонце.
        Блискавка (звертаючись до Сонця). Скажи, Сонечко, чому люди тебе люблять, а мене ні? Твої появі радіють, а моєї лякаються? Адже я така ж яскрава, як і ти.
       Сонце. Хіба ти не знаєш, що і тварина, і людина тепло любить та ласку.
       Блискавка. Якщо я вдарю у сухе дерево і воно спалахне, людям також буде тепло від полум’я. Та це їх не влаштовує.
      Сонце. Річ у тім, Блискавко, що твого тепла вистачає лише на короткий спалах, та й більше лиха приносить, ніж користі. А моє тепло тривале і від нього усе квітує і радіє.

     Запитання до учнів.
Кому ви симпатизуєте: Блискавці чи Сонцю? Чому?
Перегляд мультфільму «Просто так»
   Бесіда за змістом

    Тестування «Що означає бути добрим?».

Учитель читає учням запитання. Вони мають відповідати на неї «так» або «ні».

Чи можна примусити людину робити добро? Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»? Чи можна стати добрим лише на деякий час? Чи потрібно виявляти доброту у відношенні до будь-кого? Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі? Чи легко бути добрим? Чи можна доброту порівняти із сонцем? Чи є у вас бажання чинити добрі справи? Після проведення тестування учні пояснюють свої відповіді.

Виконання учнями пісні «Доброта – найкращий лікар»

   Заключне слово вчителя.
   Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не затьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває усіх – і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу – приношу людям радість!».


Класовод: Сафонік Г.В.
















Немає коментарів:

Дописати коментар