Тема: Яку будову мають рослини?
Мета: Формувати в учнів предметні компетентності:
-
навчальну: ознайомити з будовою рослин, з'ясувати,
значущість кожного органа;
-
розвивальну: розвивати зв'язне мовлення,
мислення, увагу, спостережливість, дослідницькі навички;
-
виховну: виховувати дбайливе ставлення
до природи.
Обладнання: презентація, предметні малюнки, картки із
завданням, плоди рослин.
Хід уроку
I.
Організація класу:
Пролунав дзвінок,
Починається урок,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь « Добрий день».
II.
Актуалізація опорних знань.
Бесіда:
-
Що таке природа?
-
Які ознаки неживої природи?
-
Які це рослини ( за малюнками )
дикорослі чи культурні?
III.
Повідомлення теми і мети уроку.
Загадки:
1. Стрімко
вибігли на гору
дві подружки білокорі
дощик їм полоще кіски
звуть цих подружок ( берізки)
2. На
городі він стоїть
Видивляє білий світ
І стрункий і гожий,
І на сонце схожий (соняшник)
3. Квітка
гарненька
Із сонечком схожа
Краї біленькі
Серединка жовта (ромашка)
-
Яка загальна назва цих відгадок? (рослини)
Сьогодні ми дізнаємось з чого складаються рослини.
IV.
Мотивація навчальної діяльності.
-
Для чого нам знати все про рослини, про їх
будову? ( Бо це живі організми, щоб охороняти їх, берегти, знати, для чого
вони потрібні)
V.
Роботи над новим матеріалом.
1. Пояснення
вчителя.
Всі рослини складаються з однакових органів: корінь, стебло, квітки, плоди.
2. Перегляд
презентації «Будова рослини».
3. Музична
пауза.
4. Робота з
підручником.
-
Розгляньте малюнок купальниці.
-
Як ви думаєте, чому в неї така назва?
-
Попрацюйте в парах, знайдіть назви
частин рослин і де вони на малюнку.
5. Пояснення
функцій всіх органів рослини ( презентація).
Корінь – вбирає воду з грунту і поживні речовини.
Стебло – передає поживні речовини.
Листя – щоб рослина дихала, ловила сонячне проміння.
Квітка – в ній утворюються плоди.
Плід – зберігає насіння.
VI.
Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в
зошиті ( завдання 1).
2. Дослідницька
лабораторія.
Дослідимо, де ховається насіння. ( Робота з підручником; досліди на плодах:
маківка, гарбуз, яблуко, вишня).
3. Гра «
Чарівна скринька» (робота в парах)
( Відгадують загадки і показують відгадку – плід. Висновок – це плоди, а в
них насіння ).
4. Гра «
Запереч мені» ( Вчитель називає хибне твердження, а діти виправляють «уявний
мікрофон»).
5. Індивідуальне
завдання « Домалюй якого органа не вистачає у рослини».
Діти отримують малюнки, де не вистачає або кореня, або листочків, або
квітки і домальовують. Під час перевірки пояснюють, для чого ця частина
рослини.
6. Робота в
групах «З'єднай плоди і листки. З яких вони рослин?»
VII.
Підсумок уроку .
Погляньте на малюнок і покажіть, з яких органів складається рослина?
-
Які умови необхідні, щоб рослина росла?
( Домальовують сонце воду, грунт, повітря).
-
Немає коментарів:
Дописати коментар