пʼятниця, 15 жовтня 2021 р.

Урок у 2 класі з інтегрованого курсу «Я досліджую світ

 

    

 

 

 Урок у 2 класі з інтегрованого курсу

           «Я досліджую світ»

 

 

Тема: Життя комах і риб восени

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     Вчитель:  Сафонік Г. В.

 

Тема: Життя комах і риб  восени.

Мета: Формувати поняття про суспільство, про людину, як частину природи, закріпити знання про взаємозв’язок живої і неживої  природи, дослідити осінні зміни в житті комах і риб, розширювати пізнавальні інтереси дітей, закріплювати правила поведінки в природному середовищі, виховувати взаємоповагу.

  Обладнання: ілюстрації комах і риб, тексти для читання, математичні завдання, кольоровий папір.

                                  Хід уроку

1.    Ранкове коло. Вітання по туніськи. Вірш «разом ми одна сім'я». Продовж речення: разом з однокласниками я б хотів… Разом краще… Бо ж кажуть: бджола сама меду не наносить Привітайтесь як бджілки, як комарі, як метелики. Я запропонувала вам уявити себе…….(ким?)

2.    Повідомлення завдань уроку

-         Ознаки комах

-         Чому не видно комах восени?

3.    Перегляд презентації. Як комахи готуються до зими.

4.    Гра «приготуйся до зими».                                             Розкладіть зображення комах до тих місць, де вони зимують. На парті є сухе листя, кора дерев, грунт, фото мурашника та підвального приміщення, гілочки дерев. Учні отримують картинки комах,обговорюють у групах і розкладають малюнки.

5.    Читання текстів про комах. Поділ учнів на групи і виконання завдань до тексту. Всі учні читають тексти і об’єднуються в групи за змістом (мурашки, бджоли, сонечка).

 

 До зими мурахи готуються заздалегідь: спочатку будують мурашник, потім – тягнуть туди їжу. Перед настанням зими мурахи ретельно перевіряють усі відсіки мурашника і змінюють деякі, якщо знаходять у них прогалини. Практично всю зиму вони проводять у мурашниках, переміщуючись у найглибші камери. Виходи із мурашників вони закривають залишками рослин, глиною та землею, але можуть відкривати їх на провітрювання при відлизі. Зиму мурахи проводять по-різному: одні сплять, інші – просто відпочивають..

 

 

Бджоли єдині комахи на землі, які можуть виготовляти їжу для людини.
. Ви колись задумувались чому бджоли гудуть? Відповідь досить проста - бджоли дуже швидко рухають своїми крилами, до двохсот помахів в секунду, через що і з'являється специфічний гул.
. В пошуках їжі бджоли можуть відлітати від свого вулика на відстань до десяти кілометрів.

 . Бджоли дуже ревно захищають свій вулик, це і не дивно адже для виготовлення всього однієї чайної ложки меду працює до 12 бджіл протягом всього життя.

 

 

Самі сонечка мають мало ворогів. Безумовно, вони потрапляють "на зуб" птахам, але у них є ефективний засіб захисту. З лапок вони виділяють їдку жовту рідину з неприємним смаком, тому птахи і ящірки частіше випльовують спійманого жучка, ніж поїдають його.

Хижі сонечка надзвичайно ненажерливі і можуть з'їсти за добу до сотні дрібних комах - попелиць, павутинних кліщів,  білокрилок, причому вони полюють не тільки на дорослих особин, але також поїдають їх личинок та яйця. Зрідка сонечка можуть нападати навіть на гусениць метеликів.

Завдання для роботи в групах:

1.Чим мурашки закривають виходи із мурашників?

2.Чому бджоли гудуть?

3.Чому птахи випльовують спіймане сонечко?

 

6.    Математичні завдання . Розгадайте ребуси і дізнаєтесь, які риби живуть у наших річках.

 

А     К     У     Р     Ь     С     Щ

10     40      5       80     28      57      16

25+15=                                          11+5=

17-7=                                              45-40=

60+20=                                           38+2=

80-70=                                            21-11=

53+4=

25+3=

 

7.    Робота в підручнику с. 111, завдання 4.

8.    Творча майстерня - виготовлення рибки способом оригамі.

Підсумок уроку.

-Я дізнався більше про………..

-Я здивувалась тому що……….

-Я змінив своє ставлення до …….

 

1 коментар: